Ledenraadpleging advies-kandidatenlijst Tweede Kamerverkiezingen 2017

Op 15 maart 2017 gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. VVD-leden stellen de kandidatenlijst voor deze verkiezingen vast.

Ledenraadpleging

De advieslijst vormt de basis voor de ledenraadpleging die plaatsvindt van dinsdag 22 november tot en met vrijdag 2 december.

De uitslag

De uitslag van de ledenraadpleging wordt als volgt bekendgemaakt: Als meer dan 50% +1 van de VVD-leden hun stem hebben uitgebracht tijdens de ledenraadpleging, is de uitkomst van de ledenraadpleging bindend en vindt publicatie plaats op woensdag 7 december.

Indien minder dan 50% +1 van de VVD-leden zijn stem heeft uitgebracht tijdens de ledenraadpleging, vindt er op zaterdag 10 december een extra Landelijk Bestuursoverleg plaats om de definitieve lijst vast te stellen, waarna publicatie plaatsvindt.

De kandidaten

Een overzicht van de kandidaten vindt u in de ledenraadplegingskrant. De krant ontvangt u als VVD-lid thuis samen met de oproep voor de ledenraadpleging. Ook kunt u op deze pagina de ledenraadplegingskrant downloaden.

Vragen

Heeft u vragen over de ledenraadpleging? Kijk dan bij ‘veelgestelde vragen’ in de ledenraadplegingskrant. Staat u vraag er niet tussen? Neem dan contact op met het Algemeen Secretariaat via 070 – 361 30 61 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur) of stuur een e-mail naar ledenraadpleging@vvd.nl